נקלעתם למערבולת חובות? יש לנו בשורה טובה

    שלמה ריזל | צילום: מאיר אלפסי No Comments on נקלעתם למערבולת חובות? יש לנו בשורה טובה
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אור בקצה המנהרה: מליאת הכנסת אישרה טרומית פה אחד את הצעת החוק של ח"כ יואב בן צור מ'ש"ס שתשנה את חייהם של חייבים שנקלעו למערבולת חובות. הצעת החוק קובעת, כי במידה והחייב החל לשלם את חובותיו לפי פריסה שנקבעה לו ע"י רשם ההוצאה לפועל, מאותו זמן ריבית הפיגורים תוקפא והוא ישלם רק את הסכום הנקוב בשטר או סכום התביעה, בתוספת הפרשי הצמדה בלבד.

    הצעת החוק באה לתקן מצב בלתי נסבל, בו חייבי התשלומים מוצאים את עצמם משלמים סכום חודשי עבור קרן החוב, כאשר הריבית החודשית כפולה מאותו סכום, וכך המוטיבציה שלהם לעמוד בצו התשלומים שואפת לאפס כאשר אינם רואים תקווה לסיים אי פעם את סאגת החובות ולצאת ממצוקתם.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי תכלית סנקציית הריבית היא לתמרץ חייבי הוצאה לפועל לפעול לתשלום חובם וכן תכלית עונשית בגין פיגור בתשלום חוב פסוק. "שעה שתכלית זו לעיתים אינה מושגת כאשר החייב העומד בצו התשלומים שנקבע בתיק נמצא במרוץ מתמיד אחר תשלום החוב התופח יתר על גובה התשלום, נותר הוא בעל חוב לעד".

    "מוצע אם כן, כי חייב אשר קיבל צו תשלומים ועומד בו בהתאם להחלטת רשם ההוצאה לפועל ישלם את חובו תוך הצמדתו למדד המחירים לצרכן ושמירה על ערך סכום החוב בהתאמה. היה והשתמט החייב מתשלום החוב תחול עליו ריבית הפיגורים בנוסף להצמדה בהתאם לתכלית האמורה. במכלול האיזונים בין זכויות הזוכה והחייב מוצע כי תבוטל ריבית הפיגורים העונשית ביחס לחייב העומד בצו התשלומים בהתאם ליכולתו הכלכלית אשר נבחנה לפני רשם ההוצאה לפועל", נכתב בדברי ההסבר.

    הצעת החוק המהפכנית זכתה מיד לתמיכה רחבה בכנסת, אליה הצטרפו חברי כנסת מכל סיעות הבית, ביניהם הח"כים נורית קורן, משה גפני, קסניה סבטלובה, אורי מקלב, שלי יחימוביץ, יעקב פרי ואחרים. ההצעה קיבלה את אישור ועדת השרים לחקיקה, אושרה בקריאה טרומית וצפוי להיות מאושר סופית בקריאה שניה ושלישית.

    יצוין, כי ארגונים חברתיים העוסקים בחילוץ משפחות ממצוקת חובות הביעו את התלהבותם מתיקון זה זו ואמרו כי היא נושא בשורה חברתית גדולה וחשובה עבור ציבור החייבים.



    0 תגובות